Stor och komplicerad operation....

Dagen började med ett möte med min läkare ang mina ryggsmärtor.Har kraftig skolios sen många år tillbaka.Min vardag betsår av ständig värk.Vissa dagar har jag så ont att jag gråter.
Idag på mötet fick jag äntligen klartecken att min rygg kommer att opereras inom det snaraste.Är uppsatt på en akutlista.
Då jag har ett tablettberoende bakom mig så vill verken jag eller sjukvården att en behandlig av smärtstillande tabletter ska behöva vara långvarit.
Så idag skickade min läkare remiss till ortopeden och även till psyk som ska hålla i min medisinering.
Känns skönt att detta äntligen kommer att ske,även om jag känner en viss rädsla då denna typ av operation kan medföra en förlammning,nedatt känsel osv.Även efter operationen som kommer det krävas tung behandling av smärtstillande läkemedel.Jag är fullt medveten om alla dessa risker.
Jag vet att mitt liv kommer bli mycket lättare och bättre än vad det är nu.
Ett liv med mycket mycket mindre smärta än vad jag har nu.Helt smärtfri kommer jag inte att bli,men dock så mycket mindre än hur det är nu.
Jag kommer kunna känna mig mer tillräklig som mamma.Vilket jag inte alltid gör nu.Dom stora barnen förstår ju när jag säger att jag tex inte orkar följa med ner på gården för att leka pga min smärta.Men lillkillen på fyra år förstår inte det på samma sätt.Ofta blir han ledsen och besviken för att jag måste säga nej.
Så jag längtar verkligen efter den dagen då jag ligger på operationsbordet,samtidigt.Jag längtar efter ett smärtfritt liv och framförallt att kunna vara den mamma jag verkligen vill vara,men inte alltid kan.


Kommer även att bli kallad till att göra en gastroskopi.Har struma sen ett par år tillbaka,vilket innebär att min sköldkörtel är förstorad.Men på ultraljudet som gjordes så fann dom inte att det var detta som skulle påverka mina svårigeheter att svälja.Så får hoppas på det bästa att dom kan hitta orsaken till varför det är så.


Nu ska jag strax kolla Hawaii five-0


XOXO

Kommentarer
Postat av: Diana

lycka till gumman, hoppas det går fort så du slipper tänka på det sen =) finns bara ett samtakl iväg kram kram

2011-06-09 @ 21:08:04
Postat av: Micke Skribent

Besök gärna en ny sajt som tar upp sjukdomar och kopplingarna till spannmålet.



http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/gluten-kallan-till-vara-moderna.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0