Brandkåren i Kristianstad räddade ungar


Idag när jag hade träffat Lena en sväng och skulle gå hem så ser jag ganska många människor står och tittar ner i en cementhåla eller vad man ska kalla det.Kevin blev också nyfiken och gick dit och kollade varför alla stod och tittade ner där.
En andmamma med sina elva små andungar var fast där nere.Troligen har mamman laggt sina ägg där nere och sen när äggen kläckts så kommer inte ungarna upp.
Strax därefter ser vi att brandkåren kommer...Just för att rädda dessa underbart söta andungarna.Uppståndelsen blev nog för mycket för mamman för hon flög iväg.Under den tiden vi var där,över en timme så syntes hon inte till.
Men alla ungarna blev räddade av dessa underbara brandmän som verkligen inte gav upp förren alla elva ungar var räddade och sattes i en bur tillsvidare.
En man och en kvinna från någon förening som räddar fåglar kommer ta hand om ungarna om inte andmamman kommer tillbaka.
En stor bukett rosor tycker jag Kristianstads brandkår är värda.
Känslig som jag är så grät jag en massa då alla ungarna var räddade.

En underbar räddning,tycker ni inte??

Bjuder på lite bilder!!!






Kommentarer
Postat av: Nilla

Åh, så sorgligt. Men det fick ett lyckligt slut!

Hoppas att andmamman kommer åter... <3

2011-05-29 @ 14:41:32
URL: http://livet.phernilla.net
Postat av: Mamma till fem

En solskens historia....Hoppas också att mamman kom tillbaka <3

2011-05-29 @ 15:43:24
URL: http://aquamarine78.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0